Veelgestelde vragen

Hoe kunnen wij u helpen

Droomfase

U zet de eerste stappen in uw reisverhaal en hebt alvast enkele aftastende vragen.

Welke bestemming past het best bij mij

U bent klaar om de wereld te verkennen, maar weet niet waar te beginnen? Geen zorgen! Bij Live To Travel maken we van het kiezen van uw volgende reisbestemming een avontuur op zich. Of u nu droomt van het spotten van de Big Five, het zonnebaden op parelwitte stranden of het verdwalen in eeuwenoude culturen, wij hebben het allemaal.

Om u te helpen de ideale bestemming te vinden, bieden wij een brede waaier aan bestemmingen, elk met hun eigen charmes:

  • Voor natuurliefhebbers en avonturiers: bestemmingen zoals Zuid-Afrika, Namibië, Kenia, Tanzania, Botswana, Réunion, Australië, Nieuw-Zeeland,... bieden ongeëvenaarde natuurervaringen, nationale parken en outdooractiviteiten. Verken de wildernis, maak vrienden met de lokale fauna en slaap onder de sterren!

  • Voor zonnekloppers en zen-zoekers: zon, zee, wellness (en cocktails) wachten op u in droombestemmingen zoals Mauritius, de Seychellen, de Malediven en de Caraïben. Vergeet uw zonnebril en yogabroek niet in te pakken!

  • Voor cultuurfanaten: ontdek rijke culturen en historische locaties in Ethiopië, Zanzibar, Rwanda en Frans-Polynesië. Het is alsof u door de tijd reist (maar dan comfortabeler en met wifi)!

Uw vertrouwde reisagent kan u voorzien van gepersonaliseerd advies. Samen met onze experts vinden we vast de bestemming die niet alleen aan uw dromen voldoet, maar deze overtreft!

Waar zijn jullie brochures te verkrijgen

Onze prachtige brochures zijn onder andere digitaal verkrijgbaar. Ontvang de downloadlink vlot in uw inbox door op deze pagina uw naam en e-mailadres in te vullen, na een klik op de gewenste brochure. Gemakkelijk zo vanachter uw scherm thuis!

Heeft u liever iets om vast te houden? Begrijpelijk! Een fysiek exemplaar van onze reisbrochure wacht op u bij verschillende reisagentschappen in de Benelux. Vind uw dichtstbijzijnde reisbureau op deze handige pagina, voorzien van het adres en de contactgegevens die u nodig hebt om een bezoekje in te plannen.

Kan ik met mijn kinderen op safari in Afrika

Absoluut! Afrikaanse safari's zijn niet alleen voor volwassenen; kleine avonturiers zijn ook meer dan welkom! Of uw kroost nu bestaat uit nieuwsgierige peuters of stoere tieners, er is zeker een bestemming die matcht. Denk bijvoorbeeld aan kindvriendelijke pareltjes zoals het Kruger Nationaal Park in Zuid-Afrika of de Serengeti in Tanzania. Voor de allerkleinsten zijn er speciale safari's op maat, waarbij ze veilig kunnen genieten van de natuurwonderen en leren over de dieren in hun natuurlijke habitat. En de wat oudere kinderen? Die kunnen mee op spannendere tochten, sporen zoeken en misschien zelfs nachtsafari's beleven!

Wij selecteren voor u lodges en kampen die veilig zijn voor kinderen en waar ze vrij kunnen spelen of het zwembad in duiken terwijl u ontspant. Als u rekening houdt met de voorkeuren en behoeften van uw gezin, staat u gegarandeerd een onvergetelijke ervaring in het hart van de natuur te wachten. Bespreek dus met uw reisagent welke soort activiteiten het beste bij jullie passen en wij zorgen voor de ideale safari!

Krijg ik voordelen als ik op huwelijksreis ga

Zeker en vast! Wanneer u na het ja-woord klaar bent voor de huwelijksreis van uw dromen, gaan we bij Live To Travel graag dat stapje verder om uw liefdesavontuur onvergetelijk te maken.

Terwijl er geen one-size-fits-all huwelijksreispakket bestaat, kunnen we zeker zorgen dat uw honeymoon niet alleen een leven lang zal bijblijven, maar ook uw spaarpot goedgezind is. Afhankelijk van uw gekozen bestemming en hotel, kunnen de voordelen variëren. Op zonovergoten bestemmingen zoals Mauritius of de Malediven, bijvoorbeeld, bieden we adult-only hotelopties die niet alleen rust en romantiek garanderen, maar ook verleidelijke prijsvoordelen en charmante extraatjes. Denk hierbij aan romantische diners bij kaarslicht, handgemaakte souvenirs en activiteiten die speciaal voor koppels zijn ontworpen. En, natuurlijk: de romantische inkleding van uw kamer om die huwelijksvlam brandend te houden.

Deel uw wensen met uw reisagent en samen plannen we uw ideale huwelijksreis! Weet wel dat grote voordelen tijdens rondreizen in Afrika of Oceanië minder gebruikelijk zijn.

Wat zijn de accommodatie-opties en -niveaus

We begrijpen dat de juiste accommodatie een wereld van verschil kan maken. Daarom hebben we iets voor elke reiziger en elk budget, van slapen onder de sterrenhemel tot vijfsterrenhotels. Ons scala aan accommodatie-opties is dus net zo divers als de bestemmingen die we aanbieden.

Voor de avonturiers zijn er rudimentaire kampeerervaringen, waarbij u één wordt met de natuur. Het is de perfecte keuze voor wie het eenvoudige leven wil omarmen. Aan de andere kant van het spectrum bieden we luxueuze hotels en lodges waar comfort en verwennerij op de eerste plaats komen: wakker worden in een zacht bed op een adembenemende locatie, alle denkbare voorzieningen binnen handbereik, spabehandelingen en gastronomische maaltijden. Deze opties zijn ontworpen om u in de watten te leggen.

En daartussenin? Een hele wereld van mogelijkheden! Van gezellige B&B's tot stijlvolle boetiekhotels, een lokaal pension of de afzondering van een privévilla, wij hebben wat u zoekt. We werken graag met u en uw reisagent samen om het perfecte verblijf te vinden!

Voor het boeken

Uw wilt uw droom concreet maken en uw reisplannen omzetten in actie.

Waar kan ik terecht voor persoonlijk advies

We werken samen met een netwerk van deskundige reisagentschappen verspreid over de Benelux. Deze agentschappen staan in direct contact met onze eigen in-house experten en bezoeken regelmatig onze bestemmingen tijdens inspectiereizen om ervoor te zorgen dat ze u het beste advies kunnen geven.

Bekijk de kaart op onze pagina met alle aangesloten reisbureaus en hun contactgegevens. U kunt ervoor kiezen om langs te gaan bij uw vertrouwde reisagent of een nieuwe uit te zoeken uit onze uitgebreide lijst. Het perfecte advies voor uw droomreis is slechts een bezoekje of telefoontje verwijderd!

Hoe verloopt het aanvraag- en boekingsproces

Het proces begint wanneer u contact opneemt met uw vertrouwde reisagent, die vervolgens een gedetailleerde offerte-aanvraag naar ons stuurt. De tijd die we nodig hebben om te reageren, hangt af van de complexiteit van uw reis – voor een simpele week aan het strand ontvangt u snel een prijs, terwijl het voor een op maat gemaakte rondreis van enkele weken iets langer kan duren.

Zodra u uw eerste prijsvoorstel van uw reisagent hebt ontvangen, heeft u de vrijheid om dit verder te laten aanpassen. Is het niet helemaal wat u in gedachten had? Geen probleem! Uw reisagent werkt nauw met ons samen om uw reis helemaal naar wens te finetunen. Of, als het liefde op het eerste gezicht is, kunt u natuurlijk ook meteen besluiten te boeken. We begrijpen ook dat plannen kunnen veranderen. Dus als uw droomreis toch niet helemaal past bij uw huidige situatie, kunt u ervoor kiezen om niet op de offerte in te gaan. Geen verplichtingen, geen zorgen.

Besluit u echter te boeken, dan beginnen wij met het reserveren van alle voorgestelde diensten. Let op: het is mogelijk dat bepaalde diensten al volgeboekt zijn tussen het moment van offerte en uw boeking. In zo'n geval zoeken we naar een geschikt alternatief en vragen uw goedkeuring voordat we dit vastleggen.

Zodra alles geboekt is, ontvangt u via uw reisagent een boekingsbevestiging en een voorschotfactuur. Voor de vluchten is een directe betaling van 100% vereist om uw stoelen te garanderen. Voor de rest van uw boeking (het landarrangement) vragen we meestal een voorschot van 30%. Het resterende bedrag dient u 30 dagen voor vertrek te voldoen. Hou er wel rekening mee dat de policy van het reiskantoor hiervan kan afwijken.

Wat is het beleid bij veranderingen en annulering van reisplannen

Wij begrijpen dat plannen kunnen veranderen, soms onverwachts. Daarom willen we dat u duidelijk weet wat te verwachten bij eventuele veranderingen of annulering van uw reisplannen. Ons beleid is ontworpen om zo transparant en eerlijk mogelijk te zijn, terwijl we ook de belangen van alle partijen beschermen. Bij annulering zijn de kosten afhankelijk van het tijdstip waarop de annulering bij ons binnenkomt:

  • Tot 60 dagen voor vertrek: 30% van de reissom, met een minimum van €50 per persoon

  • Van 59 tot 30 dagen voor vertrek: 50% van de reissom, met een minimum van €100 per persoon

  • Van 29 tot 10 dagen voor vertrek: 75% van de reissom, met een minimum van €200 per persoon

  • Van 9 dagen tot de dag van vertrek: 100% van de reissom, met een minimum van €250 per persoon

Bij annulering zijn vluchten en treintickets altijd onderhevig aan 100% annuleringskosten, ongeacht wanneer u annuleert. Let op: er kunnen uitzonderingen zijn afhankelijk van de specifieke voorwaarden van onze leveranciers. Wij zullen eventuele afwijkende annuleringskosten duidelijk vermelden in uw offerte.

Mocht u wijzigingen willen aanbrengen in uw geboekte reis, dan zijn deze mogelijk, maar houd bovenop de kosten die ons door de leveranciers aangerekend worden ook rekening met de volgende wijzigingskosten:

  • Tot 30 dagen voor vertrek: €50 per persoon

  • Minder dan 30 dagen voor vertrek: €100 per persoon

We raden u aan onze algemene voorwaarden zorgvuldig door te lezen voor een gedetailleerd overzicht en volledig begrip van ons beleid bij veranderingen en annulering van reisplannen. Dit helpt u om volledig geïnformeerd te zijn en zorgt voor een zorgeloze voorbereiding op uw reis!

Voor vertrek

De laatste checks en voorbereidingen – bijna tijd om op reis te gaan!

Welke inentingen en medicatie heb ik nodig

Voor specifieke informatie over inentingen en medicatie, verwijzen we u naar de bestemmingspagina's op onze website. Elk land heeft zijn eigen gezondheidsrisico's en vereisten voor inentingen. Deze informatie wordt ook meegegeven bij onze offerte en in onze reisdocumenten.

Maar hier zijn alvast drie gouden regels:

  • Een spuitje tegen hepatitis A en/of B is een no-brainer voor elke wereldreiziger 

  • Zorg dat u in orde bent met de tetanus-, difterie, kinkhoest-, mazelen- en poliovaccinatie 

  • Wees alert voor advies rond malaria of gele koorts bij sommige bestemmingen 

Voor een persoonlijk advies raden we aan een afspraak te maken met uw dokter of een bezoek te brengen aan een gespecialiseerd centrum, zoals het Instituut voor Tropische Geneeskunde in België of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering in Nederland. Zij kunnen u voorzien van de meest actuele informatie en adviezen, afgestemd op uw specifieke reisplannen.

Welke reisformaliteiten moet ik voorzien

Voor specifieke informatie over de benodigde documenten voor uw bestemming, verwijzen we u naar de introductie van elke bestemming op onze website. Hierbij intussen een overzicht van de essentiële basisformaliteiten die bij elke wereldreis horen:

  • Een geldig internationaal paspoort, te verkrijgen bij de gemeente

  • Een visum, indien verplicht, vooraf of ter plaatse aan te kopen

  • Een internationaal rijbewijs indien u zelf rijdt én kredietkaart op naam van de bestuurder

  • Een inentingskaart, indien vereist

  • Een bankkaart waarvan de Maestro functie is gedeblokkeerd voor verrichtingen buiten de EU

Denk er tijdig aan deze te voorzien, het zou immers spijtig zijn uw reis te moeten uitstellen omdat uw reisformaliteiten niet in orde zijn. Let op: deze richtlijnen gelden specifiek voor onze Belgische en Nederlandse klanten. Als u een andere nationaliteit heeft, is het raadzaam om advies in te winnen bij de betreffende instanties van uw land. Veiligheid en voorbereiding zijn de sleutels tot een zorgeloze en plezierige reis!

Wanneer krijg ik mijn reisdocumenten en wat ontvang ik precies

U ontvangt uw complete reisdocumenten van ons zodra we het saldo van uw reis hebben ontvangen, ongeveer een maand voor vertrek. Dit zorgt ervoor dat u ruim de tijd heeft om alles door te nemen. Dit is wat u kunt verwachten:

  • Een handige infobundel met een overzicht van uw boeking en tal van nuttige tips om u voor te bereiden

  • Indien u uw lijnvluchten via ons boekte: de e-tickets die u kan gebruiken bij check-in

  • Indien u deze niet ter plaatse krijgt overhandigd: de nodige vouchers

  • De contactgegevens van instanties die u kan contacteren in een noodgeval

  • Indien u een reisverzekering via ons afsloot: uw polisnummer en de algemene voorwaarden

Met deze documenten in de hand, bent u goed op weg naar een onvergetelijke reiservaring! Let wel: het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u alle voorbereidingen treft op het gebied van gezondheid en reisformaliteiten, zoals een internationaal paspoort, visum, internationaal rijbewijs en inentingskaart.

Hoeveel bagage mag ik meenemen

De toegestane in te checken bagage staat vermeld op uw e-ticket. U ziet ofwel het maximum aantal kilo's ofwel 1PC/2PC (piece concept, aantal stukken bagage). Dit betekent respectievelijk 1 of 2 koffer(s) van max. 23kg voor economy en premium economy klasse of van max. 32kg voor business klasse. Deze regels zijn voor de meeste luchtvaartmaatschappijen van toepassing, maar controleer zeker even op hun website of er ristricties gelden.

Voor uw handbagage geldt doorgaans de regel dat die vlot in de voorziene bagagelockers moet kunnen of onder uw stoel moet passen. Ga ook zeker na wat er wel en niet in uw handbagage mag.

Opgelet: bij binnenlandse en regionale vluchten zijn de regels vaak strenger en is het toegestane bagagegewicht beperkt. Stem uw bagage hierop af en zorg ervoor dat u altijd de strengste voorschriften naleeft.

Wanneer ben ik best op de luchthaven

Voor internationale vluchten raden we minimum 3 uur voor vertrektijd aanwezig te zijn op de luchthaven. Voor binnenlandse vluchten is dit minimum 1,5 uur.

Het is ook belangrijk dat u uw vluchten voor vertrek op de website van de luchtvaartmaatschappij controleert op eventuele uurswijzigingen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan en u tijdig op de luchthaven bent.

Moet ik online inchecken

Indien het online systeem van de airline het toelaat, raden we aan om vooraf in te checken voor uw komende vlucht. Dit kan soms al vanaf 30 of 24 uur voor afreis. Wanneer u dat nog niet eerder deed, kunt u dan ook uw stoelkeuze maken. Online inchecken gebeurt op de website van uw luchtvaarmaatschappij. Hou alvast uw paspoort en "airline reservation code" (terug te vinden op uw e-ticket) bij de hand. Eens op de luchthaven geeft u uw bagage gewoon af bij de incheckbalie, waar men uw koffer nog van een bagagelabel voorziet.

Op reis

U bent op bestemming en kan nog wat advies gebruiken.

Heb ik toegang tot het internet op mijn bestemming

Op de meeste van onze bestemmingen kunt u verwachten dat accommodaties, zoals hotels en resorts, wifi aanbieden. Dit geldt ook voor openbare plaatsen zoals luchthavens, restaurants en bars. Echter, de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding kunnen variëren. In sommige gebieden is het netwerk misschien niet zo snel of betrouwbaar als u thuis gewend bent.

Buiten Europa kunnen de kosten voor mobiel internet snel oplopen. Een handige oplossing hiervoor is het gebruik van een eSim-kaart met mobiele data (bv. met de app Airalo), mits uw smartphone hier compatibel mee is. Dit kan u helpen om verbonden te blijven zonder hoge kosten. Het is ook goed om te weten dat in sommige afgelegen gebieden, vooral in delen van Afrika en Oceanië, netwerktoegang beperkt of zelfs onbestaande kan zijn. In deze regio's kunt u het beste voorbereid zijn op offline zijn, wat soms ook even heerlijk is en u toelaat om ten volle te genieten van uw omgeving!

Hoe betaal ik op mijn bestemming

Op de meeste van onze bestemmingen heeft u verschillende opties om betalingen te doen. Hier zijn enkele tips om soepel en veilig te betalen:

  • Geld wisselen en geldautomaten: u kunt euro's wisselen voor de lokale valuta of geld afhalen bij geldautomaten, die u op de luchthavens en in de grote steden bijna overal kunt vinden. Zorg ervoor dat u uw bankkaarten vooraf laat deblokkeren voor gebruik buiten Europa, zodat u zonder problemen geld kunt opnemen.

  • Kredietkaarten: deze worden breed geaccepteerd in de meeste hotels, restaurants, bars, winkels en zelfs tankstations. Het is een handige en veilige manier om betalingen te verrichten zonder grote hoeveelheden contant geld op zak te hebben.

  • Cash: het is altijd handig om wat contant geld bij u te hebben, vooral in kleinere coupures. Dit kan nuttig zijn voor kleinere aankopen, fooien of plaatsen waar geen kaarten worden geaccepteerd.

In uw reisdocumenten vindt u specifieke informatie over de lokale munt en betaalmethoden voor uw bestemming. Dit kan u helpen om beter voorbereid te zijn en om te weten wat u ter plaatse kunt verwachten. Onthoud dat het altijd een goed idee is om een mix van betaalmethoden bij u te hebben om te zorgen voor gemak en zekerheid tijdens uw reis. En vergeet niet, het verkennen van de lokale betaalgewoonten is onderdeel van het avontuur!

Wat als mijn vluchten niet lopen zoals gepland

Vluchtonderbrekingen kunnen frustrerend zijn, maar geen paniek! Hier zijn enkele stappen die u kunt nemen als uw vluchten niet lopen zoals gepland.

  • Ga naar de luchthaven: als uw vlucht geannuleerd wordt of als er een grote kans is op annulering door bijvoorbeeld slecht weer of stakingen, is het cruciaal om toch naar de luchthaven te gaan en u aan te melden bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Het personeel ter plaatse is het best geplaatst om u bij te staan en te informeren over de volgende stappen.

  • Omboeken: in veel gevallen kan het luchthavenpersoneel uw vluchten omboeken naar alternatieve vluchten of andere data, meestal zonder extra kosten voor u. Zij zijn de enige die deze wijzigingen officieel kunnen maken.

  • Niet zelf boeken: het is belangrijk om niet zelfstandig alternatief vervoer te regelen zonder eerst te overleggen met de luchtvaartmaatschappij. Als u niet komt opdagen en dus als 'no show' wordt beschouwd, kan de luchtvaartmaatschappij alle daaropvolgende vluchten annuleren en verliest u mogelijk het recht op vergoeding of omboeking.

  • Rechten en vergoedingen: in het geval van significante vertragingen of annuleringen, hebt u mogelijk recht op compensatie volgens de regelgeving van de luchtvaartmaatschappij en lokale wetgeving. Dit kan variëren afhankelijk van de situatie en de regio.

Door deze stappen te volgen, beschermt u uw rechten als passagier en vergroot u de kans op een bevredigende oplossing. En onthoud: geduld en beleefd blijven tegenover het personeel kan het proces vergemakkelijken!

Op wie kan ik beroep doen in geval van nood

Live To Travel stelt alles in het werk om uw reis optimaal te laten verlopen. Gelukkig zijn we geen onbetrouwbare reisorganisatie die u aan uw lot overlaat wanneer het toch eens misgaat. We willen namelijk dat u vertrekt met de wetenschap dat u op eender welk moment op iemand kan terugvallen.

Wanneer u problemen ondervindt met uw hotelkamer of er iets verbeterd kan worden om uw verblijf aangenamer te maken, dan is de hotelreceptie of hotelmanager doorgaans uw eerste aanspreekpunt om het euvel te alarmeren en te verhelpen.

Indien er onverhoopt iets fundamenteel fout gaat, kan u steeds contact opnemen met één van onze lokale agenten aan de hand van de nummers die u in de reisdocumenten toegestuurd krijgt. Onze vertegenwoordigers staan ter beschikking om naar uw noodoproep te luisteren en indien mogelijk een oplossing te bieden!

Wat doe ik wanneer mijn bagage bij aankomst niet op de bagageband verschijnt

Het ontdekken dat uw bagage niet op de bagageband ligt, kan een stressvolle ervaring zijn. Maar geen zorgen, hier is een stap-voor-stap handleiding over wat te doen in zo'n situatie.

  • Melding bij 'Lost & Found': ga direct naar de 'Lost & Found'-balie op de luchthaven om het ontbreken van uw bagage te melden. In veel gevallen kunt u dit ook online doen via de website van de luchtvaartmaatschappij.

  • Property Irregularity Report (PIR): bij de 'Lost & Found'-balie, of online, zult u alle relevante details moeten verstrekken om een Property Irregularity Report op te maken. Dit rapport is cruciaal voor het traceren van uw bagage.

  • Dossiernummer: na het indienen van uw PIR ontvangt u een dossiernummer. Bewaar dit nummer goed, want hiermee kunt u de status van uw vermiste bagage opvolgen via de website van de luchtvaartmaatschappij of de specifieke website die op uw dossier wordt vermeld.

  • Levering aan verblijfsadres: de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het afleveren van uw bagage op uw verblijfsadres zodra deze is teruggevonden. Als u op rondreis bent, zorg er dan voor dat u alle adressen van uw verblijfslocaties opgeeft bij de aangifte.

Extra tips:

  • Fotografeer uw bagage: neem een foto van uw bagage en het bagagelabel voordat u deze incheckt. Dit kan helpen bij de identificatie als uw bagage verloren gaat.

  • Spreid uw bagage: als u met anderen reist, verspreid dan uw bezittingen over de verschillende koffers. Mocht er een koffer niet aankomen, dan heeft u beiden toch nog wat kleding en benodigdheden.

  • Waardevolle spullen: bewaar waardevolle spullen, belangrijke documenten en medicatie altijd in uw handbagage.

Door deze stappen te volgen, kunt u ervoor zorgen dat u goed voorbereid bent in het geval dat uw bagage niet aankomt en de kans vergroten dat u uw bezittingen snel terugkrijgt.

Hoe reis ik zo veilig mogelijk

Reizen is een van de meest verrijkende ervaringen, maar veiligheid moet altijd voorop staan. Hoewel onze bestemmingen als veilig worden beschouwd, is het belangrijk om voorbereid te zijn en verstandige veiligheidsmaatregelen te nemen. Hier zijn vier essentiële tips om uw reis zo veilig mogelijk te maken:

  • Documenten beveiligen: bewaar altijd een kopie van uw paspoort en andere belangrijke documenten op een aparte plaats van de originelen. Dit kan van onschatbare waarde zijn in geval van verlies of diefstal.

  • Belangrijke informatie bijhouden: maak een lijst van belangrijke telefoonnummers en adressen, zoals die van de lokale ambassade of het consulaat, en bewaar deze op een veilige plek.

  • Wees waakzaam: hou uw reistas altijd in zicht en berg persoonlijke bezittingen, zoals juwelen en medicijnen, veilig op. Laat nooit waardevolle spullen zichtbaar achter in de auto of onbeheerd achter in openbare ruimtes.

  • Volg de gids: als u deelneemt aan begeleide activiteiten, volg dan altijd de instructies van uw gids op. Zij kennen de lokale omgeving en weten wat wel en niet veilig is.

Daarnaast is het altijd een goed idee om voor vertrek de huidige veiligheidssituatie van uw bestemming te controleren. Dit kan via officiële reisadviezen van uw overheid of door contact op te nemen met uw reisagent. Door deze tips te volgen, kunt u helpen zorgen voor een veilige en plezierige reiservaring.

Wat kan ik doen om zo duurzaam mogelijk te reizen

Duurzaam reizen is een geweldige manier om de wereld te verkennen terwijl u ook een positieve impact heeft op de omgeving, cultuur en economie van de plaatsen die u bezoekt. Lees verder indien u enkele tips wilt om uw reis zo duurzaam mogelijk te maken.

Lees meer

Het antwoord dat u zocht nog niet gevonden

Mail of bel met onze experts

Onze kenners staan klaar om u in de juiste richting te wijzen!

Contacteer ons

Contacteer uw reisagent

Indien u reeds in contact staat met uw reisagent voor een bestaande aanvraag of boeking, kan u bij hen terecht!

Bekijk de reisbureau's